Jak wyglądał proces badawczy?
W ramach badania przeprowadziliśmy:
- 11 wywiadów eksperckich z ekspertkami i ekspertami z zakresu urbanistyki, mieszkalnictwa, innowacji społecznych, kultury i sztuki, antropologii, mobilności, migracji i nowych technologii,
- warsztaty Creative Games z najmłodszymi mieszkańcami Gdańska tworzące bazę pytań o przyszłość,
- Sesję Radykalnego Śnienia o Mieście – poszukiwanie sposobów na radykalne rozwiązania problemów Gdańska z wykorzystaniem przełomowej technologii, pracując w multidyscyplinarnych zespołach projektowych złożonych z mieszkańców, przedstawicieli administracji miejskiej, innowatorów, społeczników, akademików i artystów,
- analizę danych zastanych (desk research)
Prhttps://gpswp.chaocos.online/shift-cards/zygotowaliśmy także:
- listę 12 wyzwań dla Gdańska
- shift cards, czyli zestaw 37 kart definiujących czynniki wpływające na przyszłość miasta.
12 wyzwań dla miast w skali globalnej
Obszar | Wyzwanie (opisane w Shift Cards) |
Praca, pieniądze, ekonomia |
Ekonomia napędzana technium |
Bydynki, dom |
Redefinicja miejskich skorup |
Relacje |
Wirtualna bliskość i fizyczna samotność w mieście przyszłości |
Podejmowanie decyzji, władza, system |
Kierowanie miastem w spolaryzowanym społeczeństwie |
Społeczność |
Obcy i inny w miejskich strukturach mieszkańców |
Bezpieczeństwo |
Bezpieczeństwo w mirror city |
Klimat, środowisko, natura |
Życie miejskie w katastrofie ekologicznej |
Jedzenie |
Kończące się zasoby dla rosnącej populacji mieszkańców |
Edukacja |
Uczenie się w kulturze nanosekundy |
Zdrowie, medycyna |
Usprawnieni, długowieczni mieszkańcy |
Technologie, innowacje |
Nieograniczone strumienie danych |
Transport, mobilność, infrastruktura |
Mobilność w erze door-to-door |